Här får du hjälp att hitta det du söker
Här har vi samlat information om de områden våra kunder vanligtvis behöver hjälp med. Du kan alltid kontakta oss om du vill ha personlig service.
-
Fungerar inte din tjänst?
Upplever du problem med din tjänst eller fungerar den inte alls?
Följ punkterna nedan:
1. Har du beställt tjänst, men den har aldrig börjat att fungerat? Anslut din dator direkt till ett WAN/LAN-uttag i bredbandsskåpet.
– Kommer du till Zmarket, gå till punkt 2.
– Kommer du inte till Zmarket, gör en felanmälan till din tjänsteleverantör2. Gå igenom checklistan vid fel
3. Kvarstår problemet? Gör alltid en felanmälan till din tjänsteleverantör
-
Har du frågor om hur du kommer igång med dina tjänster?
Det finns olika hjälp att få:
- Vill du veta hur installationen av fibernätet i din lokal fungerar? Gå till Kom igång med dina tjänster.
- Har du frågor om utrustning som du har fått från din tjänsteleverantör, kontakta tjänsteleverantören
- Har du beställt tjänst, men får den inte att fungera? Gå igenom checklistan vid fel Funkar det ändå inte, kontakta din tjänsteleverantör.
Mer hjälp:
- Under Vanliga frågor och svar kan du se vad andra undrat över.
-
Har du frågor om tjänsteutbudet och hur du beställer?
Hela tjänsteutbudet finns på Zmarket och där kan du också beställa de flesta tjänster direkt.
- Behöver du hjälp och råd om vad du ska välja? Kontakta oss eller ring Bredbandsrådgivaren, en tjänst som vår samarbetspartner Zitius står för.
- Vill du veta om du kan få fast IP-adress? Det går att köpa tjänst med både dynamisk och fast IP-adress. Mer information finns på Zmarket.
-
Har du frågor om själva fiberinstallationen i din lokal?
- Saknas det fibernät i din lokal? Kontakta din lokaluthyrare. Leveranstiden för fibernät är 15 arbetsdagar.
- Vill du installera ett lokalt nät med nätverks-/datauttag i din lokal? Ett lokalt nät får du som lokalhyresgäst installera själv. Tänk på att det ska göras fackmannamässigt.
Mer hjälp:
- Under Vanliga frågor och svar kan du se vad andra undrat över.